تورم بالا؟ نظرسنجی کم؟ کاخ سفید این بیماری همه گیر را مقصر می داند



نوشته زیک میلر | آسوشیتدپرس

واشنگتن – تورم در حال افزایش است، شرکت ها برای استخدام با مشکل مواجه هستند و نظرسنجی های رئیس جمهور جو بایدن در سقوط آزاد بوده است. کاخ سفید برای همه اینها یک گناهکار مشترک می بیند: COVID-19.

تیم بایدن همه گیری را عامل اصلی ناراحتی ملت و مشکلات سیاسی خود او می داند. به گفته کاخ سفید، کنترل نهایی کووید-19، کلید اصلی جوان‌سازی کشور و احیای موقعیت خود بایدن است.

اما چالش کرونا برای کاخ سفید آزاردهنده بوده است، با ادعای پیروزی زودهنگام تابستان گذشته توسط نوع دلتای قابل انتقال تر، میلیون ها آمریکایی در حال واکسینه شدن هستند و اثرات اقتصادی آن از تاریک ترین روزهای همه گیر باقی مانده است.

همه اینها به عنوان نوع دیگری از ویروس، omicron، در خارج از کشور ظاهر شد. این موضوع مقامات بهداشت عمومی را نگران می‌کند و منجر به ممنوعیت‌های سفر جدید و وحشت در بازارها می‌شود، زیرا محققان خشمگین می‌شوند تا بفهمند چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

اگرچه اقتصاد در واقع بازگشته است، اما نشانه‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد کووید-۱۹ حتی در صورت ناپدید شدن همه‌گیری، زخم‌های خود را بر جای خواهد گذاشت.

در حال حاضر، از نظر دولت، اقلیتی آشتی ناپذیر که مخالف واکسیناسیون هستند، بقیه کشور را نابود می کنند – به زور ماسک بر روی واکسینه شده می زنند و به هر کجا که نگاه می کنید به اضطراب مداوم کمک می کنند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، هفته گذشته در پاسخ به این سوال که چرا آمریکایی‌ها این پیام را دریافت نمی‌کنند که اقتصاد در حال بهبود است، گفت: «ما هنوز در میانه مبارزه با یک بیماری همه‌گیر هستیم و مردم از آن خسته شده‌اند. ما هم. “

او گفت که این وضعیت بر همه چیز تأثیر می گذارد، از احساس مردم در مورد بیرون فرستادن فرزندانشان تا قیمت یک لیتر بنزین.

دولت دستورات واکسیناسیون را نه تنها برای جلوگیری از بیماری و مرگی که می توان از آن اجتناب کرد، بلکه برای محافظت از بهبود اقتصادی – و حفظ موقعیت سیاسی بایدن، حیاتی می داند.

جف زینتز، هماهنگ‌کننده کووید-۱۹ کاخ سفید در یک نشست توجیهی درباره ویروس کرونا گفت: «ما ابزارهایی برای تسریع راه خروج از این همه‌گیری در دسترس عموم داریم.» در حالی که او تعطیلی‌های بزرگی را که ایالات متحده در سال 2020 تجربه کرد و مواردی که دوباره در سراسر اروپا ظاهر شدند را رد کرد، زینتز درخواست‌های دولت را برای دادن فرصت به آمریکایی‌های بیشتری تجدید کرد.

اما در روز جمعه، کشف نوع جدید در آفریقای جنوبی باعث شد که بخش‌های بزرگی از جهان سفر از این منطقه را متوقف کنند و تهدیدی را در بر داشته باشد که سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرد می‌تواند بدتر از امواج ویرانگر دلتا باشد.

در داخل کاخ سفید و در میان متحدان رئیس‌جمهور، چندین هفته است که نسبت به اقدام کند دولت برای تأیید تزریق‌های تقویت‌کننده برای همه بزرگسالان، ناامیدی وجود دارد. آنها می ترسند که روند نظارتی به اطلاعات نادرست و سردرگمی پیرامون تقویت کننده ها کمک کرده و به این معنی است که کشور به طور مطلوب برای تعطیلات محافظت نمی شود.

روز جمعه، بایدن از آمریکایی‌های واکسینه نشده درخواست کرد که «مسئول» باشند و این واکسن را دریافت کنند و کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن تقویت‌کننده هستند نیز باید آن را دریافت کنند. “این حداقل کاری است که همه باید انجام دهند.”

با این حال، علیرغم همه پیچش ها و چرخش ها بر سر موقعیت معلق بایدن در نزد آمریکایی ها، دموکرات ها می گویند ممکن است عملیات چرخشی در دسترس باشد.

جسی فرگوسن، استراتژیست حزب، گفت: از ترامپ تا بایدن، مردم از احساس غم و اندوه دوباره در آمریکا به دیر صبح شدن دوباره در آمریکا تبدیل شده اند.

او افزود: «گذر از همه‌گیری درها را به روی اقتصاد، سبک زندگی ما و افرادی که کمتر احساس تفرقه می‌کنند باز می‌کند.»

با این حال، برای منتقدان بایدن، مقصر دانستن همه مشکلات کشور به گردن کووید-19 یا باور اینکه مهار این ویروس آنها را حل می کند، دشوار است.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا از کنتاکی، در واقع قیمت‌های بالا را مقصر بسته بزرگ کمک‌های همه‌گیر بایدن می‌داند و اخیراً گفت: «در مورد چیزی که آمریکایی‌های شاغل را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد، تردیدی وجود ندارد. تورم. قیمت های فعلی و غیرقابل پیش بینی بودن سیاست های دموکرات ها.

اثرات بلندمدت این ویروس بر میزان محبوبیت رئیس جمهور تأثیر گذاشته است، اگرچه مدیریت وی با ویروس به عنوان یک قدرت نسبی تلقی شده است.

در نظرسنجی AP-NORC در اکتبر، 54 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که با کار بایدن در مورد همه‌گیری موافق هستند. این میزان تا حدودی بالاتر از میزان تایید کلی او و بسیار بالاتر از تایید مدیریت مالی او بود، به ترتیب 48% و 41%.

تا ماه جولای، 66 درصد بایدن را در مورد کووید-19 تأیید کرده بودند و 59 درصد عملکرد شغلی او را به طور کلی تأیید کردند.

در نظرسنجی ماه گذشته، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها گفتند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند، از حدود نصف تا پایان فوریه.

دیدگاه‌ها نسبت به اقتصاد نیز ضعیف شده است و تنها حدود یک سوم می‌گویند که شرایط خوب است، در مقایسه با تقریباً نیمی از ماه سپتامبر.

برای کاخ سفید، به نظر می رسد که سرزنش این همه گیری را به عنوان نسخه ای مدرن از شعار قدیمی «این اقتصاد است، احمقانه» مربوط به سال های بیل کلینتون برطرف می کند.

وقتی پساکی تحت فشار قرار گرفت که دولت برای محدود کردن قیمت‌های بالاتر چه کرده است، او پاسخ داد: «ما دلایل اصلی این موارد را می‌دانیم، درست است؟ مشکلات زنجیره تامین جهانی.”

بهترین کاری که ما به عنوان یک دولت می توانیم انجام دهیم این است که همه گیری را تحت کنترل داشته باشیم. این تمرکز شماره یک رئیس جمهور است.”

همین پیام در سراسر دولت در حال پخش است.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل اخیرا با تاکید بر نیاز به واکسیناسیون گفت: “تا زمانی که همه گیری ادامه دارد، کمبود ناشی از همه گیری وجود خواهد داشت و به همین دلیل بهترین راه برای رفع آن پایان دادن به همه گیری است.”

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی، که در مورد واکنش دولت به قیمت بالای بنزین صحبت کرد، گفت که واکسینه کردن مردم “پاسخ نهایی” است.

اقتصاددانان تا حد زیادی از این احساسات حمایت می کنند، اما هشدار می دهند که راه حل ساده نیست.

جیمز استاک، اقتصاددان هاروارد، گفت: “ریشه مشکلات در اقتصاد ویروس است، و بهترین راه برای به حداقل رساندن شیوع ویروس افزایش واکسیناسیون است. این سیاست اقتصادی شماره یک در ذهن من است.”

اما با توجه به اینکه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند کووید-19 در حال بومی شدن است، استوک گفت: «شما باید واقع بین باشید که از بین نمی‌رود.»

اقتصاددانان هشدار می دهند که حتی اگر ویروس ناپدید شود، اثرات طولانی مدت مضری خواهد داشت.

گلدمن ساکس در تحلیلی اخیر خاطرنشان کرد که حدود نیمی از 5 میلیون نفری که از زمان شیوع بیماری همه‌گیر نیروی کار را ترک کرده‌اند، بازنشسته شده‌اند و بازیابی مشاغل از دست رفته را برای شرکت‌ها دشوارتر می‌کند. کار نیکلاس بلوم، اقتصاددان دانشگاه استنفورد و دیگران نشان می‌دهد که شرکت‌ها انتظار دارند افراد بیشتری به کار از خانه و خرید آنلاین ادامه دهند، مشکلی برای خرده‌فروشان محلی که برای خرید ناهار به کارکنان اداری متکی هستند و مردم به فروشگاه‌ها بازگردند.

طبق گفته بلوم، تنها 5 درصد از کل روزهای کاری آمریکایی ها در خانه قبل از همه گیری بود، رقمی که اکنون 25 درصد است. بیش از سه چهارم کارگرانی که توسط همکاران و او پرسیده شده ترجیح می دهند حداقل یک روز در هفته را از خانه سر کار داشته باشند و تقریباً یک سوم ترجیح می دهند تمام پنج روز را از خانه کار کنند. این امر می تواند ارزیابی کارکنان خود و استفاده موثر از فضای اداری را برای کارفرمایان دشوارتر کند.

دولت همچنین با اقتصاد جهانی سروکار دارد، بنابراین محدودیت‌های خود را برای حل مشکلات همه‌گیری در داخل دارد.

شیوع ویروس کرونا در آسیا کارخانه های کامپیوتر را تعطیل کرد و کمبود نیمه هادی ها را تشدید کرد، نشانه ای که نشان می دهد واکسیناسیون در سراسر جهان می تواند به اندازه تلاش های داخلی دولت حیاتی باشد. یکی از دلایل هزینه های زیرساختی بایدن برای تقویت زنجیره تامین، به حداقل رساندن آسیب ناشی از این تعطیلی ها است.